Tanya Dziahileva

Tanya Dziahileva är född 4:e juni 1991 (19 år nu) och föddes i Vitryssland. Hon är känd för sitt "alien"-liknande ansikte och hennes främmande utseende vilket skapade en står efterfrågan kring henne. Efter hennes första stora säsong (Våren 2006, då var hon 14 år) har hon gått för Oscar de la Renta, Dior, Hermés, Alexander McQueen, Jean-Paul Gaultier, Versace, Prada, Donna Karan och Calvin Klein. Hon har även förgyllat omslaget på ryska Vogue, latinamerikanska Vogue, spanska Harpers Bazaar och korianska Numéro. Hon har även medverkat i Editorials för Lacoste, Hugo Boss, Michael Kors, Christian Dior, Dsquared, Yves Saint Laurent, Nina Ricci, Ralph Lauren, Calvin Klein och Jean-Paul Gauliter.

tanyadziahileva3




tanyadziahileva14
tanyadziahileva17


Tanya Dziahileva

Höjd: 5 ft 11 (180 cm)
Hårfärg: Blond
Ögonfärg: Blå
Modell-Agenturer:
Elite Model Management (New York)
Storm Models (London)
Marilyn Agency (Paris)
Why Not Models (Milan)
Modelwerk Management (Hamburg)
Modelllink Management (Gothenburg)
Bravo Models (Tokyo)


Själv tycker jag att Tanya är en gudinna när det kommer till modellyrket. Hon står ut i mängden eftersom hennes annorlunda utseende attraherar både designers och fotografer. Hon är fotogenisk och har stor passion. Hennes ögon är intensiva och hennes ansiktes benstruktur är fascinerande. Jag chockades rejält av hennes förmåga att vara klassiskt vacker och commercial när jag först såg henne, hon slår mig som en endast editorial modell, men ack så fel.
  


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag gillar bilden när hon har keps och pilots, är det för Dsquared?

2010-09-25 @ 19:56:36
URL: http://lisaberti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0